W dzisiejszych czasach możemy spotkać coraz mniej samochodów osobowych z wolnossącymi silnikami, a więc takimi, które oparte są wyłącznie na działaniu samego silnika.
Obecnie producenci samochodów idąc za ekologicznym trendem, stosują turbosprężarki w swoich samochodach. To dzięki nim, silniki o niskich pojemnościach są w stanie wygenerować o wiele więcej mocy. Na jakiej zasadzie działają turbosprężarki? Jak są zbudowane? W jakich okolicznościach najczęściej dochodzi do uszkodzenia turbosprężarek? Przede wszystkim, czy lepiej jest kupić nową turbosprężarkę czy jednak oddać obecną do regeneracji? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w dalszej części tego artykułu.
Działanie turbosprężarki dla laików pod względem mechaniki pojazdowej może wydawać się naprawdę skomplikowane.
Jednak powinniśmy znać minimum podstawowe zasady działania silników spalinowych by móc zrozumieć na jakiej zasadzie działają turbosprężarki. Turbosprężarka zbudowana jest z dwóch elementów przypominających ślimaki. Natomiast wewnątrz nich znajdują się wirniki z łopatkami, które są napędzane na jednym wale. Jedna strona turbosprężarki nazywana jest stroną gorącą, natomiast druga strona – stroną zimną. Strona gorąca napędzana jest gazami wylotowymi z silnika, natomiast poprzez jeden wał, strona zimna spręża zimne powietrze z układu dolotowego i dostarcza je odpowiednio sprężone do komory spalania silnika. Najczęściej turbosprężarki ulegają w wyniku zbyt niskiego ciśnienia oleju, słabej jakości zastosowanego oleju lub zwyczajniej w świecie z powodu braku odpowiednio częstej wymiany oleju. Najpoważniejszą awarią turbosprężarek są te awarie, które zostały wywołane dostaniem się ciała obcego do środka wirnika. Ulegają wtedy uszkodzeniu łopatki na wirniku, które mogą dostać się nawet do środka silnika. regeneracja turbo Warszawa polega przede wszystkim na doprowadzeniu turbosprężarki do stanu fabrycznego poprzez wymianę poszczególnych jej elementów.